Klantvriendelijkheid gaf de doorslag
Yves Bytebier
Elversele
Yves Bytebier uit Elversele liet de MiniMax zo’n negen maanden geleden installeren: "vooraf had ik informatie gezocht via internet en bij verschillende firma’s offertes opgevraagd. Daarbij lette ik vooral op de werking van het toestel, want ik merkte dat de prijzen allemaal in elkaars buurt lagen.”
"Op het internet waren nogal wat discussies te vinden over waterverzachters en hun betrouwbaarheid. Er zijn verschillende systemen, en ook het verbruik van elektriciteit, water en zout verschilt nogal. Nu, verbruik van elektriciteit speelt bij MiniMax dus al niet. Ik was dus nogal sceptisch op voorhand, maar uiteindelijk heb ik toch twee firma’s uitgekozen waarvan ik een voorstelling heb gevraagd. Dat ging om twee vrij gelijkaardige toestellen, met een vergelijkbare prijs.”
Dat het toestel klein en compact is, en er bovendien ook niet slecht uitziet, speelde natuurlijk ook mee.
Yves Bytebier
Met de auto in de garage
"Toen is een vertegenwoordiger van MiniMax gekomen die een watertest heeft gedaan en het toestel volledig heeft voorgesteld en uitgelegd hoe de installatie verloopt. Dat was erg duidelijk, en die persoon was ook erg klantvriendelijk. Voor mij heeft dat de doorslag gegeven: de mevrouw die voordien was gekomen voor de concurrerende firma had bitter weinig uitleg gegeven over het toestel, maar was des te meer bezig geweest te concurrentie af te breken. En dat kon ik niet echt appreciëren.”
De MiniMax kwam er dus bij de familie Bytebier, en het toestel kreeg een plaatsje in de garage. "Dat het toestel klein en compact is, en er bovendien ook niet slecht uitziet, speelde natuurlijk ook mee”, vertelt Yves Bytebier. "Compactheid was voor mij ook wel een referentie: als de auto ook in de garage moet, en het toestel is erg groot, dan is dat toch een nadeel. Op dit moment loopt alles goed, storingen zijn er nog niet geweest, en ook zout heb ik nog voldoende. Er was me verteld dat ik met de zoutvoorraad één tot anderhalf jaar zou toekomen, en als ik zie wat ik op dit moment nog over heb, denk ik dat dat wel zal kloppen.”
Water voor sportdrank
"Het verschil merken we nu vooral in de douche. We hebben in de badkamer een regendouche met een grote glazen wand, die we vroeger dus na elke douchebeurt moesten poetsen, en bij het opdrogen zag je dan kalkresten. Nu poetsen we de douchewand nog altijd, maar de kalkresten zijn wel verdwenen. Ook op de douchekop valt het op dat er geen kalkaanslag meer is. Het water voelt ook anders aan als je je handen wast: in het begin voelt het alsof er nog een beetje zeep achterblijft op je handen, maar dat gevoel raak je snel gewoon. Je voelt dus wel dat het water anders is. Aan de elektrische toestellen valt het minder op, die kalkaanslag is meer intern en daar merk je van buitenaf niet veel aan. Al hoeven we wel minder waspoeder te gebruiken. Uiteindelijk hebben we hier ook 17 jaar gewoond zonder waterverzachter, dus de kalkaanslag is er al. Niet dat het water in onze buurt superhard is, eerder gemiddeld, zo’n 27-28 graden. Maar dat is genoeg om kalkaanslag te krijgen.”
"Het water gebruiken we ook om koffie mee te zetten, en mijn zoon en dochter van 15 en 12 en ikzelf drinken ook regelmatig water van de kraan. Zelf gebruik ik het kraanwater ook om mijn sportdrank mee te maken. Een smaakverschil met vroeger proef ik niet.”
Waterhardheid in Elversele
Niet alleen in Elversele, maar in heel België komt hard water voor. Meer dan 10.000.000 inwoners in België hebben last van hard water. Wil je weten of ook jouw gemeente last heeft van hard water?
Bekijk andere ervaringen
Mijn dochter heeft geen last meer van jeuk en huiduitslag
Eppegem (op 26 km van Elversele)
Lees hun ervaring